Dongens Mannenkoor kijkt terug en vooruit

Het jaar 2019 is weer ten einde. Voor het Dongens Mannenkoor is het een mooi jaar geweest, met een aantal prachtige optredens, zoals het Voorjaarsconcert in mei, met Het Kinderkoor, onder leiding van Frans Bullens. Zowel voor de mannen als voor de kinderen wat het speciaal om met elkaar op te treden. Bijzonder was ook het Najaarsconcert, samen met Popkoor Spirit. Door de zeer verschillende stijlen van de twee koren en de vele verschillen in het repertoire, was dit concert zeker speciaal te noemen.

De afsluiting van het jaar 2019 was traditiegetrouw met twee Kerstconcerten, in de Kapel van de Zusters Franciscanessen en in de Oude Kerk. Dit jaar had dirigent Jan Terpstra gekozen voor soliste Emilie Wijers. Een keuze, die zeker een succes is geweest. De Kerstconcerten waren in 2019 zeker zeer geslaagd te noemen. De mannen zongen de sterren van de hemel en Emilie Wijers was, mede door de keuze van haar solo-repertoire, echt geweldig! Mooie momenten voor het Dongens Mannenkoor om op terug te kijken.

Maar, concerten kunnen alleen maar een succes worden, als er ook publiek komt. En dat publiek was er ook in 2019 bij alle concerten. Namens het Dongens Mannenkoor: dank je wel aan iedereen die naar een concert van het koor is geweest.

In 2020 staan ook weer bijzondere optredens op het programma. Meer informatie daarover volgt zo snel mogelijk. De voorbereidingen voor de diverse concerten zijn al in volle gang.

En dan, na 2020, volgt het jubileumjaar van het Dongens Mannenkoor. In 2021 bestaat het koor namelijk 50 jaar en dat wordt gevierd. Hoe? Dat blijft nog even een geheim. Vast staat dat het jubileum van het koor uitbundig gevierd zal worden.

Rest het Dongens Mannenkoor nog om u allemaal een geweldig nieuw jaar toe te wensen. Het koor begroet u graag tijdens een van de concerten.

En, speciaal voor de mannen onder de lezers: het Dongens Mannenkoor kan nog nieuwe leden gebruiken. De repetitie is elke woensdagavond van 20.00 uur bij De Gouden Leeuw in Dongen. U bent van harte welkom om een keer een repetitie bij te wonen!