Lenteconcert Dongens Mannenkoor en Korile

Op zaterdag 10 juni om 16.00 uur wil het Dongens Mannenkoor samen met Korile een lenteconcert verzorgen.

Met gastoptreden gemengd koor Korile uit Mechelen.

Door Piet Scheepers.

De lente komt langzaam op ons af. Het is dan ook weer tijd voor het jaarlijkse lenteconcert van het Dongens Mannenkoor (DMK) in de kapel van de zusters Franciscanessen in de Hoge Ham. Voorgaande jaren koos het koor om dit concert in de avond gehouden. Dit jaar is gekozen voor een optreden in de late namiddag. “Wij hopen op dit tijdstip op meer belangstellenden en ook jonger publiek te mogen begroeten,” is de achter liggende gedachten van dit namiddag optreden volgens voorzitter Ad Evers. Overigens was hij zeer te spreken over de belangstelling tijdens het afgelopen kerstconcert. Hij hoopt dan ook weer tijdens dit lenteconcert op een dergelijke grote opkomst. Het gevarieerde programma is daar uitstekend geschikt voor.

: Lenteconcert Dongens Mannenkoor en Korile

Dit concert staat in het teken van uitwisseling met het gemengd koor Korile uit het Belgische Mechelen dat wordt gedirigeerd door Lode Tooten. Tijdens het 50-jarig bestaan maakte het DMK een jubileumreis naar Mechelen. Daar werd met het gemengd koor Korile een optreden in een kerk verzorgd. Nu komen de Belgische gasten naar Dongen om samen met het DMK het lenteconcert een extra impuls te geven. Dirigent bij het DMK is sinds een paar jaar Maria Kuijpers-Van Leeuwen. Erik van Soelen zal het koor op de piano begeleiden. Het zal een gevarieerd programma worden met onder andere een medley van Boudewijn de Groot, Cantilena van Karl Jenkins, Hallelujah van L.Cohen en Kalinka een Russisch volkslied.

De entree is gratis. Na afloop is er een collecte om de kosten te dekken.

Het concert begint om 16.00 uur in de kapel van de zusters Franciscanessen. Deze is te bereiken via de Schoolstraat en is vanaf 15.30 uur open.

Let op de speciale aanvangstijd !!!!