Dongens Mannenkoor eert twee jubilarissen.

Ad Brants en Christ Emmen gehuldigd.

Door Piet Scheepers.

Tijdens de afgelopen Algehele Leden Vergadering van het Dongens Mannenkoor heeft het bestuur Ad Brants en Christ Emmen in de bloemetjes gezet. Voorzitter Ad Evers hield een ludieke toespraak. Daarin speelde hij met de Nederlandse taal. Zo liep de veer, van de uitspraak: een Veer op je Hoed, als een rode draad door toespraak richting beide heren. Je zou ook kunnen zeggen een veer in je … steken, zo goed hadden zij hun functie uitgedragen. Beide heren deden, nadat zij acht jaren een bestuursfunctie hadden vervuld, een stapje terug. Er was een speciale oorkonde vervaardigd. Daarin werd de naam van de persoon vernoemd, maar ook dat zij als (V)erelid in de annalen vermeld gaan worden. “Erelid is slechts voorbehouden aan bestuursleden met een lange staat van dienst. Vandaar deze ludieke, maar toch gemeende, oorkonde,” merkte voorzitter Evers na afloop op.