Concert Gemengde Geluiden

Met : Cantabile Plus en het Dongens Mannenkoor. Beide onder leiding van Maria Kuijpers van Leeuwen. Met piano begeleiding van Jan Damen en Eric van Soelen.

Zondag 1 oktober. Een volle Willibrorduskerk in Teteringen in afwachting van het concert.

Dat begon al met het eerste lied. Het Oh Fortuna van Carl Orff. Dit is samen met beide koren, met piano begeleiding en met de grote trom bespeeld door Jan Maas. Het viel direct in de smaak van het publiek.

Hierna was het de beurt aan Cantabile Plus met de liederen An die Music van Fr Schubert en daarna Dostoino yetst van Tsjaichowski

Beide koren wisselden af ne enkele liederen. Tussendoor werden er ook liederen samen gezongen. Het Kolj Slawjen gezongen door de mannen van beide koren. Hierna was het de beurt aan het Dongens Mannenkoor met Liederen als In Taberna, I dreamed a Dream en het lied Kodosh wat a capella werd gezongen. Hier kwam duidelijk tot uiting dat een koor ook zeer zacht kan zingen.

Cantabile Plus zong het Wiegenlied van Brahms en ook Orpheus in de onderwereld.

Het slotlied van dit concert was het prachtige en overbekende Cantique de Jean Racin van Faure, uitgevoerd door beide koren en begeleid op de piano door Eric van Soelen en Jan Damen op 2 piano’s