Info Kerstconcerten 2023

Het Dongens Mannenkoor richt zich tijdens de repetities in deze periode weer volledig op de komende feestdagen. Met name de dagen rond Kerstmis zijn typische dagen om even stil te staan bij de gebeurtenissen in deze woelige wereld. Daarbij kan het concert van het Dongens Mannenkoor (DMK) een steuntje in de rug zijn in deze donkere dagen. En waar kan dit beter gebeuren dan in de kapel van de zusters Franciscanessen. Zoals u gewend bent van het koor zijn deze twee concerten gratis toegankelijk. Na afloop is er wel een collecte om de kosten enigszins te dekken.

Woensdag 20 en donderdag 21 december vinden de concerten plaats. Aanvang 20.00 uur. De kapel is bereikbaar via de Schoolstraat en is vanaf 19.30 uur open. Het koor wordt begeleid op de piano door Erik van Soelen en staat onder leiding van hun vertrouwde dirigent Maria Kuijpers – van Leeuwen.

Gast solist is de bas-bariton zanger Noël Casteleyn. Hij begon ooit in een jongenskoor in het Zeeuwse Goes. Een zeldzame wereld in een katholieke traditie. “Van mijn vijfde tot mijn zestiende zong ik er bijna dagelijks. gregoriaans, geestelijke en wereldlijke muziek, musicals en opera’s, het kwam allemaal voorbij. Ik verdiende er mijn eerste solo’s in klassieke werken maar ook in de rollen Oliver Twist en De Gelaarsde Kat. Ik zong met dit koor op prachtige locaties o.l.v. Evert Heijblok, waaronder: de Dom van Salzburg, de Dom van Köln en de Westminster Cathedral in Londen. Op mijn 16e diende de stembreuk zich aan en ontwikkelde mijn stem als bas- bariton,” vertelt Casteleyn op zijn website.