Dongens Mannenkoor huldigt zilveren jubilarissen.

Door Piet Scheepers.

De eerste repetitie van het Dongens Mannenkoor (DMK) was aan het begin van dit nieuwe jaar er eentje met een vrolijke noot. Naast het evalueren van het afgelopen kerstconcert werden dinsdag 9 januari een drietal leden, Ben Dresen, Jef Beijer en Peter van Riel, gehuldigd vanwege hun 25-jarig lidmaatschap. Door omstandigheden was Peter van Riel verhinderd. Door het bestuur, samen met de overige twee jubilarissen, wordt hij later thuis gehuldigd. Voorzitter Ad Evers sprak de jubilarissen toe.

“Beste jubilarissen, Ben, Jef en Peter. Namens het Dongens Mannenkoor wil ik jullie van harte feliciteren met jullie 25-jarig jubileum. Een kwart eeuw hebben jullie met toewijding, passie en talent ons koor verrijkt en bijgedragen aan prachtige muzikale momenten. Veel hoogtepunten met ons koor meegemaakt, waarbij zeer zeker de lente- en kerstconcerten in het oog sprongen. Jullie inzet, samen met alle ander koorleden, heeft ervoor gezorgd dat het DMK kon groeien en bloeien in deze roerige tijd. Wij zijn jullie daar enorm dankbaar voor.” Voorzitter Evers refereerde aan de bindingsdagen en avonden en aan de koorreizen waarna hij voor eenieder een persoonlijk woordje had.

“Beste Ben, jij bent degene die ons constant en nadrukkelijke wijst op het feit dat het rustig moet zijn tijdens de repetities! We kennen jou als een persoon die niet graag opvalt. Van tweede tenor ben je overgestapt op eigen verzoek naar bariton. Ik hoop dat jij je daar snel thuis voelt.”

Daarna waren de lovende worden voor Jef Beijer. “Een echte bas, dat hoor je zo. Jij bent een zeer actief lid en dat wordt erg gewaardeerd. Een serieuze man en ook een pleitbezorger van rust en stilte tijdens de repetities. Vanaf 2003 bestuurslid geweest en ook penningmeester in diverse besturen.” Hij was de man binnen het DMK de middenstand van Dongen om bijdragen, in welke vorm dan ook, vroeg. “Maar ook het organiseren van markten en loterijen, waarmee wij extra inkomsten konden genereren, was jou op het lijf geschreven.

Nu werk je binnen het koor weer mee aan allerlei activiteiten en bent een steevaste bezoeker van de derde helft. Al drink je alleen koffie!”

Hierna spelde de voorzitter beide heren de KNZV bondsspeld op en overhandigde hij de bijbehorende oorkonde. Ook waren er bloemen voor de